Novinky

Největší streetwearový mozek všech dob: Nigo

Nigo_Soldout

V neustále se měnícím světě módy vyčnívají jednotlivci, kteří formují trendy a dokáží definovat styl. Virgil Abloh. Kanye West. Marc Jacobs. Raf Simons. Rick Owens. Nigo. A právě posledně jmenovaný je hlavní hrdina našeho dnešního příběhu. Jeho inovativní vize zanechala v módním průmyslu nesmazatelnou stopu. Od svých skromných začátků po jeho bleskový vzestup k prominenci je cesta Niga důkazem kreativity, vytrvalosti a síly sebeprojevu.

Nigo, občanským jménem Tomoaki Naga, se narodil v roce 1970 ve městě Maebashi v Japonsku. Jeho vztah k módě se v jeho teenage letech formoval především díky fashion časopisům. Jako ten nejzásadnější zmiňuje Popeye Magazine, japonský časopis s claimem “Magazine for City Boys”, který vychází již od roku 1976 a kterého se Nigo později stal i editorem. Ještě předtím, než byl Nigo naplno ovlivněn americkou a japonskou hiphopovou scénou, která se tvořil na konci 80. let minulého století, obdivoval trend americké módy 50. let, která tehdy dorazila do Tokya a celého Japonsko. Trucker jackets, heavy denim, Red Wing boots, atd. Nyní, když se podíváme na kolekce Kenzo, nebo LV, za kterými Nigo stojí, dává to smysl, že ano? 

Nigo, Hiroshi Fujiwara a školní léta 

V 18ti letech se Nigo stěhuje do Tokya, aby začal studovat Bunka Fashion College s cílem stát se módním novinářem. Jeho novými kamarády a spolužáky byli Kan Takagi a Hiroshi Fujiwara. Prvně jmenovaný je dnes jedním z největších pionýrů japonského hip-hopu a žíjící legenda žánru, druhého nemusíme fanouškům streetwearu představovat vůbec - jedná se o zakladatele Fragment Design. Na škole je Nigo velmi aktivní. Společně s Hiroshi Fujiwarou, Jun Takahashim (zakladatel značky Undercover) a Hikaru Iwanagou (designér Bearbricks v Medicom Toy) má kapelu Tokyo Sex Pistols, která hraje covery svého punkového idolu z Velké Británie. STOP. Ještě jednou si přečti předchozí větu. Ano, Hiroshi, Nigo, Jun a Hikaru byli spolužáci ze školy a dnes jsou všichni čtyři legendy ve světě streetwearu. Nigo, Hiroshi a zmiňovaný Kan Takagi pak společně přispívali do dalšího populárního pop kulturního časopisu s názvem Takarajima. V něm měla tato trojice rubriku Last Orgy, která informovala o módě, hudbě a dalších příbuzných tématech. Nedlouho poté začíná Nigo pracovat pro již zmíněný Popeye Magazine jako editor a stylista. Co je ovšem pro tuto dobu nejzásadnější je vznik přezdívky Nigo. Jak vyplývá z předchozích informací, Nigo se téměř stále pohyboval v přítomnosti Hiroshi Fujiwary a tak Niga jejich okolí začalo volat jako toho druhého od Hiroshiho. Výraz “nigo” totiž v japonštině znamená “druhý”. 

Nigo_lastorgy_soldout

Otevření obchodu Nowhere a založení značky BAPE 

Nigo, Hiroshi Fujiwara a Jun Takahashi kromě časopisu a muziky vstupují společně vstupují i do světa módy. Jedním z hlavních milníků Nigovy úspěšné kariéry je totiž otevření butiku Nowhere. Je rok 1992, nacházíme se ve čtvrti Uru-Harajuku a jsme v období, kdy se buduje streetwearová kultura malých značek a obchodů, které všechny vznikají v jednom sousedství. A Nigo a Jun Takahashi stojí právě za shopem Nowhere. Takahashi představuje svojí vlastní značku Undercover a hned od prvních dnů po otevření se trička a mikiny se sítotiskem prodávají velmi slušně. Nigo má v Nowhere na starost sekci sneakers a snaží se přinést velmi kurátorovaný výběr tenisek, kterým v tehdejší době vévodí adidas Superstar, protože jsme v době první velké vlny hip-hopu a Superstary nosí Run-D.M.C., LL Cool J, Beastie Boys i přední japonští interpreti. V Nowhere se však moc neprodávají. A tak Nigo přichází s nápadem, že si také jako jeho kámoši založí značku s oblečením. Inspirovaný filmem Planeta Opic a japonským příslovím A Bathing Ape in Lukewarm Water” zakládá značku A Bathing Ape, kterou dnes známe pod kratším názvem BAPE. Její kompletní příběh by vydal na samostatný článek a ten na našem blogu najdete také. Pojďme se tedy dál věnovat Nigovi. Ten na úvod prodeje BAPE v Nowhere přichází s unikátní marketingovou strategií. Od každého trička vyrábí 30 ks do prodeje v obchodě a dalších 30 ks vždy rozdá kámošům, aby bylo logo BAPE vidět na ulicích. Tento nápad zafungoval na 100%, BAPE nosí všechny celebrity Tokya a v Nowhere je všechno vyprodané. Odhaduje se, že skladové zásoby obchodu Nowhere dokázaly pokrýt cca 10% poptávky. Nigo tak BAPE rozšiřuje i do dalších obchodů po celém městě, v jednu chvíli jich je až 40 a pak přichází s dalším odvážným krokem - ze všech obchodů se opět stáhne pouze do Nowhere, aby podpořil limitovanost vlastní značky. To už je rok 1998 a BAPE začínají nosit rapové hvězdy i mimo Japonsko, např. Notorious B.I.G. a pomalu přichází první linka mezi Tokyem a New Yorkem.  

Nigo_Bape_Soldout

BAPE STA a expanze do USA 

V roce 2002 přichází další velký moment značky A Bathing Ape a Nigo je hlavním hrdinou tohoto momentu. BAPE totiž přichází se svým dodnes signifikantním modelem tenisek - BAPE STA. BAPE STAs nejsou ničím jiným, než výraznou kopií už tehdy velmi populárních tenisek Nike Air Force 1. Nigo však těmto sneakers místo AIR na patě dává label APE a představuje svoje BAPE STAs s šílených barevných kombinacích, které byly v tehdejší době zcela nepředstavitelné. Funguje to ovšem okamžitě a mánie začíná. 

Na začátku nultých let se Nigo se svojí značkou také víc a víc dívá do Spojených států amerických. Daří se mu prorazit díky dvěma velmi dobrým přátelstvím. Tím prvním, kdo Nigovi podává pomocnou ruku v New Yorku, je Masamichi Katayama. Interiérový designér, kterého Nigo zná z Tokya, který již ale několik let působí na Manhattanu a vytváří unikátní retailové interiéry. Masamichi tak Nigovi pomohl najít prostor v SoHo, kde Nigo později otevírá v roce 2005 první prodejnu A Bathing Ape v USA. Vždy, když Nigo létal do New Yorku kvůli otevření nového BAPE store, si také našel čas na návštěvu šperkaře Jacoba Araba. Nigo byl tehdy velmi ovlivněný šperky, které nosil Pharrell Williams a velmi lámanou angličtinou se vždy Jacobovi snažil vysvětlit, že si chce u něj také nechat vyrobit podobné kousky. Netrvalo dlouho a Jacob Niga seznámil s Pharrellem, pro kterého vyráběl šperky výhradně. A díky tomuto spojení a novému přátelství značka BAPE expanduje do celého světa, protože na začátku milénia Pharrell, The Clipse, Kanye West a další kámoši z party nenosí nic jiného, než BAPE. 

Nigo_jacob_Soldout

Společný projekt s Pharrellem - Billionaire Boys Club/Icecream

Vedle BAPE se Nigo díky novému přátelství s Pharrellem Williamsem pouští do další nové etapy svého designerského života. On a Skateboard P v roce 2003 zakládají společný streetwear brand Billionaire Boys Club/Icecream, který má mezi jejich fanoušky okamžitý úspěch. Značka na první pohled zaujala výraznými all-over printy s diamanty, dolarovými bankovkami a signifikantním motivem běžícího psa. Značka byla úspěšná i přes to, že na tehdejší dobu vynikala poměrně vysokým price pointem. To bylo způsobeno tím, byly první kolekce produkovány až na drobné výjimky kompletně v Japonsku. Marketing značky byl logicky založený na své hlavní tváři - Pharrellovi. Launch Billionaire Boys Club/Icecream tak proběhl skrze klip na singl “Frontin'”, což byla první skladba z Pharrelova debutového sólo alba “In My Mind” z roku 2003. Na “Frontin'’ navíc hostoval Jay-Z, který tehdy díky své osmé desce “The Black Album” sbíral jedno ocenění za druhým. 

Nigo_bbc_soldout

Nigo a Pharrell Williams pracují pro Louis Vuitton

V roce 2004 přichází první velký Nigův moment ve světě high fashion. Je velmi důležité si uvědomit kontext oné doby. Nigovi bylo tehdy teprve 34 let, i přesto už byl úspěšným designérem a majitelem značky BAPE, jeho největší kámoš Pharrell Williams měl čerstvě po třicítce a značka Louis Vuitton si se streetwearem ještě vůbec netykala. Jejím kreativním ředitelem byl tehdy Marc Jacobs, který oslovil právě Niga a Pharrella, aby vytvořili kolekci slunečních brýlí. Cílem bylo dostat se k mladší cílové skupině, kterou na začátku milénia LV příliš neměla. Výsledkem byly dnes již ikonické brýle Millionaire, které vyšly poprvé právě v roce 2004, o čtyři roky později se dočkaly další re-edice a na stejné siluetě pak v budoucnosti pracoval Nigo i s Virgilem Ablohem, pozdějším kreativním ředitelem pánské sekce Louis Vuitton. 

 Nigo_LV_Soldout

Nigo prodává BAPE, zakládá Human Made a pracuje pro Uniqlo

Po spolupráci s korporátem LVMH se Nigova hvězda rozzářila na maximum. Skromný Japonec malého vzrůstu, ale o to většího impaktu, sršel kreativními myšlenkami a tak se pustil do prvního sólového projektu. V roce 2010 založil značku s názvem Human Made, jejíž název symbolizuje lidskou evoluci - od opice ke zrození člověka. Tím je samozřejmě myšlen i jeho životní posun od založení značky BAPE až po designéra, kterému při startu Human Made bylo čerstvých 40 let. A jak Nigo stárnul, měl větší a větší nutkání nosit méně all-over print mikin a více dospělého oblečení. Značka Human Made vychází z amerického workwearu, zakládá si na jednoduchých designech, precizních střizích a vysokých gramážích. 

 Nigo_human_made_soldout

Chvíli poté zároveň Nigo prodává svůj podíl ve značce BAPE. Nemá totiž už ambici figurovat v globálně známé značce, kde byl jeho denní chleba řízení společnosti, expanze a finanční výkazy. Mnohem víc ho zajímá kreativní proces a tak není žádným překvapením, že jeho další angažmá je pozice Creative Director v Uniqlo. Uniqlo není v té době žádným nováčkem ve hře, fast fashion řetězec, který pochází z japonského města Jamaguči, funguje od roku 1974. Začátkem milénia ovšem Uniqlo podniklo výraznější expanzi do USA i Evropy a potřebovalo se před svým největším konkurentem, švédským korporátem H&M, nějak odlišit. Nigo si tak vzal na starost Uniqlo UT line, což byla kolekce grafických triček. Kromě kompletního předělání siluety trička se Nigo především zasadil o to, že se na tričkách začaly objevovat potisky populárních filmových motivů ze Star Wars, nebo Peanuts. Průlomem pak byla spolupráce s KAWS, kdy se okamžitě začala Uniqlo trička dokonce přeprodávat na sekundárním trhu. 

Další kolekce s Louis Vuitton a angažmá v Kenzo 

V roce 2019 pak přichází Nigův, v tento moment, definitivní přestup do světa vysoké módy. Virgil Abloh (RIP) ho přizval na společnou kolekci s Louis Vuitton, který vychází hned v roce 2022. O rok později byl pak Nigo osloven značkou Kenzo, aby se stal jejím uměleckým ředitelem a dodnes Nigo tuto funkci vykonává. 

Nigo_kenzo_soldout

Nigo patří zcela bez debat mezi největší kreativce v historii streetwearu posledních více než dvou dekád. Jeho úspěchy se značkami BAPE, Billionaire Boys Club/Icecream, Human Made a dalšími projekty z něj udělaly uznávanou osobnost. I přes všechny tyto úspěchy, slávu, peníze a obrovské chainy na krku, zůstává Nigo stále velmi skromný. Jedním z nejvíc symbolických momentů, který charakter Niga skvěle popisuje, je jeho účast v pořadu Complex Closets. Joe La Puma dělá rozhovor v Nigově bytě, který je obřím skladem neuvěřitelných streetwearových artefaktů, které Nigo nasbíral za více než 30 let. Hodnota této sbírky je nevyčíslitelná, i přesto Nigo mluví velmi tiše a s pokorou. Tohle video si dej na závěr tohoto knowledge článku a díky moc za to, že si dočetl až sem!

Je Smack One tím největším stylerem na české hudební scéně?

Smack_5_Soldout_store

Původně jsme měli v plánu projít vývoj outfitů autora alb “P's & Love”, “Sick”, “Terapie” či trilogie “Chimera” v čase, ale nakonec jsme došli k závěru, že stejně jako jeho hudební tvorba, jsou i jeho fity a vkus neuvěřitelně konzistentní. I přesto, že se drobné detaily v průběhu let měnily, Smackovy outfity byly vždy 1000 let napřed. I tak jsme ale tento průstřel jeho fashion momenty zachytili do několika částí. 

Snapback kšiltovky, LOT29, Mishka NYC, merch

Snad pouze nástup Supercrooo na hudební scénu v roce 2004 byl výraznější, než start Iscream boyz. Kapela, kterou tehdy tvořili Smack, Shadow Dropp, Phoenix a DJ Double J, způsobila poprask v roce 2007 se skladbou Krů Buranů, kterou tehdy dissovali tehdejší skupinu IdeaFatte. Styl Iscream Boyz byl odlišný nejen po hudební stránce. Jak jsme již psali v našem starším článku o prvních rapperech nosících značku BAPE v České republice, právě Smack a DJ Double J byli pravděpodobně první, kdo nosil A Bathing Ape u nás. Iscream Boyz, kteří byli ovlivnění UK Garage a grimem často jezdili do Londýna a z těchto tripů si vozili i spoustu dripu. Nejen BAPE, ale také značky jako LOT29, hodinky Casio G-Shock, nebo kšiltovky Starter a Mitchell & Ness s motivy týmů NHL a NBA byly prvním signifikantním prvkem outfitů Smacka. 

Smack_Soldout_store_12 

Smack_3_Soldout_store

Kromě snapback kšiltovek, nebo třeba značky Mishka NYC, které měl Smack od Snapbacks.cz, vozil Smack spoustu věcí ze zahraničí. LOT29 byl sub-brand tehdejší populární hip-hopové značky Southpole a vynikal díky licencím na motivy Looney Tunes či Taze. Smack byl vždy velmi známý tím, že má rád komiksy a to se často projevovalo i v jeho outfitech. Kromě LOT29 z UK vozil také spousty barevných hodinek Casio G-Shock, první oblečení a tenisky BAPE a další unikátní kousky. Dvoje hodinky Casio nosí třeba ve svém prvním sólovém klipu na skladbu "140 GRIME STREET".  

Smack_2_Soldout_store

Kromě komiksových hrdinů je Smack také velkým fanouškem nespočtu hudebních kapel mnoha žánrů. Když na něm tak vidíte merch tričko KISS, nebo Ramones, není to rozhodně tím, že by si jel vintage trička bez toho, aniž věděl, co nosí, ale právě naopak. 

Smack_soldout4_store

Smack_1_Soldout_store

A v neposlední řadě můžeš Smacka od prvního dne vidět v jeho vlastním merchi. Už od raných triček NELÍBÍ SE MI NIKDO Z VÁS vždy tlačil svůj vlastní brand. Pod A51 tak vyšlo již nespočet triček, mikin a doplňků. Od merche vycházejícího ke konkrétním hudebním projektům, až po designovější věci, za kterými stál třeba namor. Mezi nejvíc známé kousky A51 určitě patří merch k tracku "V Pytli", zmiňované trička NELÍBÍ SE MI NIKDO Z VÁS, mikiny k desce SICK, nebo P's a Love bandany. Vizuální identitu A51 merche pak najdeš na lidech i mimo Smackovy shows. 

BAPE od hlavy až k patě

Jestli bychom měli vybrat jedinou značku, která se ve Smackových outfitech objevuje po celou dobu jeho kariéry, tak je to jednoznačně BAPE. První BAPE STAs má na koncertech už v době před deseti lety, ikonický camo print BAPE Shark hoodies nosil už dávno před tím, než než tyto mikiny nosili teenagers bez špetky knowledge. Zajímavé tak je i to, že láska k BAPE Smackovi zůstala dodnes a BAPE outfity od hlavy až k patě jsou u něj zcela normální. Už na desce “Terapie” rapuje Smack: Můj botník fashion game, dávno jsem to všechno měl, hrotil jsem Bapes na Ebay, než se začlo hrotit clo z USA”. 

Smack_Soldout_Store_13

Smack_Soldout_store_10 

Smack_soldout_store_11

Moncler, C.P. Company, Fendi 

Jak Smack rostl jako umělec, vyhrával ceny Anděl a zvětšovaly se venues, které dokázal vyprodat se svými energickými shows, tak i rostly cenovky toho, co Smack začal nosit. Víc a víc se v jeho outfitech objevují designers značky jako bundy a doplňky od italské značky Moncler, stejně tak jako oblíbený casuals brand C.P. Company. Značku Fendi nosí Smack tak často, že se odkaz na tento luxusní brand dostane i na merch ke skladbě “V Pytli”. O svých oblíbených brandech Smack rapuje např. ve tracku “Nic Nemaj” z desky “Chimera III: Snake”: “Hranice se posouvaj, nový Nikes se dobře obouvaj, big up Queens, že mi je podsouvaj, koupim si k nim Moncler a Off-White, a Stone Island, několik barevnejch variant.”  

Smack_soldout_6_store

Jedním z ikonických Smackových momentů jak pak samozřejmě video na track Molotow, kde má kromě od Marine Serra také výraznou Moncler bundu. Často pak u Smacka vidíme také doplňky od Dior, Rimowa, nebo ALYX.

maxresdefault

Smack málokdy při výběru svých fitů udělá chybu. Dokazuje to už skoro dvě dekády, které na scéně působí. Který je tvůj nejoblíbenější? A o kom bychom měli napsat příště? Dej nám vědět na Instagramu @soldoutstore.cz. 

Smack_7_Soldout_Store

Fenomén jménem BAPE: kompletní historie japonské streetwearové značky

BAPE_Soldout_historie-2

A Bathing Ape, nebo chcete-li zkráceně BAPE, je jednou z nejdůležitějších streetwearových značek všech dob. Navždy bude patřit do skupiny těch největších ikon jako Supreme, Stussy nebo Palace. Její historie je barevná stejně jako její ekletické designy a legendární printy a tak se s námi pojď ponořit hluboko do minulosti, abychom měli ten správný kontext pro to, čím je BAPE dnes.  

Bape_Nigo.jpg (kopie)

Nigo, Ura-Harajuku a legendární film 

Tokyo je jedním z hlavních center streetwearu na světě. Dodnes nenajdete v žádném jiném městě na světě tolik obchodů, značek, vintage shopů a dalších míst, kde můžete koupit rare pieces, jako v hlavním městě Japonska. Ve čtvrti Ura-Harajuku se v roce 1993 zrodila značka BAPE. Za jejím vznikem nestojí nikdo jiný, než ikonický designér, návrhář, DJ a sběratel Tomoaki Nago, kterého celý svět zná pod přezdívkou Nigo, společně s grafickým designérem s nicknamem SK8THING. Název značky A Bathing Ape je inspirovaný filmem “Planeta Opic” z roku 1968 a japonským idiomem “A Bathing Ape in Lukewarm Water” (Opice koupající se ve vlažné vodě) symbolizujícím kritiku pohodlného přepychu tehdejší mladé generace Japonců. Tento koncept byl však celkem ironický, vzhledem k tomu, jakou cílovku BAPE oslovoval. Nová éra streetwearu pak začala v obchodě Nowhere, který Nigo založil s další japonskou legendou Jun Takahashim ze značky Undercover a právě zde se prodávala první BAPE trička. Nutno ještě zmínit jeden fun fact - prapůvodní marketingová myšlenka Niga byla totiž zcela geniální: vždy nechal vyrobit od každého trička 30 až 50 ks, jednu polovinu celého nákladu rozdal důležitým lidem ze svého okolí a druhou polovinu prodal v obchodě. První influencer marketing v praxi. V době, kdy ještě neexistoval internet a na trhu se začaly objevovat první mobilní telefony. 

NOwhere

Kulturní dopad a expanze

Nigova marketingová strategie vyšla geniálně. Značka BAPE se rychle stala synonymem pro exkluzivitu, protože její kousky byly vidět především na japonských hip-hop artists a celebritách. Díky tomu se BAPE velmi rychle vyšvihnul na pomyslný vrchol nejžádanějších značek v Japonsku a pro brand se otevřely další možnosti za hranicemi Japonska. Další místo, kde se prodává A Bathing Ape, je obchod Busy Works v Honkongu a další přibývají. 

Nigo, Pharrell Williams a Jacob The Jeweller

Zcela zásadní pro růst značky BAPE bylo spojení Niga a Pharrella Williamse. Nigo patřil v 90. letech mezi velmi známé osobnosti japonské hip-hopové scény. Jako DJ byl součástí skupiny Teriyaki Boyz, která se nejvíce proslavila v roce 2006 skladbou "Tokyo Drift" ze stejnojmenné verze filmu Fast & Furious. Ještě předtím byl však Nigo inspirovaný tvorbou The Neptunes, které tvořili Pharrell Williams a Chad Hugo. A Pharrellem byl natolik poblázněný, že si začal nechávat vyrábět podobné custom šperky jako Skateboard P u newyorského šperkaře Jacoba Araba, kterého rapový svět zná pod přezdívkou Jacob The Jeweller. Jacob z toho byl samozřejmě v šoku. Do jeho kanceláře se pravidelně vracel malý Japonec s velmi slabou angličtinou a vystřiženými obrázky z časopisů, na kterých byl Pharrell Williams a jeho šperky, které tvořil také Jacob The Jeweller. Jacob Niga a Pharrella brzy seznámil a Pharrell Williams, The Clipse a celá crew od té doby nenosili nic jiného, než camo printy od Bape a tenisky Bapestas. Dalším krokem společného přátelství pak bylo v roce 2013 založení společné značky Icecream / Billionaires Boys Club

pharrell_Nigo_Jacob_Soldout_store

pharrell-nigo-jpeg_SOldout_store

BAPE Camo

Když se řekne BAPE, první věc, která by ti měla najet, je maskáčový print. Značka BAPE se stala legendary právě díky svému ikonickému maskáčovému printu, který se v průběhu let proměňoval do nových a nových variant. Aby se v tom dalo dobře orientovat, produktový designéři A Bathing Ape přistupovali k tvorbě camo patternů velmi systematicky a tak jsou jejich názvy jednoduše zapamatovatelné. 1st camo print je určitě tím nejvíc typickým pro značku BAPE - jedná se o kamufláž vytvořenou z černých, hnědých a zelených oblých tvarů, ve kterých jsou schované obličeje goril typických pro BAPE. Jeho druhá verze má podobnou strukturu, ale je v něm více žluté barvy. Podobné je pak ABC Camo, ale třeba takové City Camo se často vyskytuje pouze v černo-šedo-bílo variantě a odkazuje na moderní města. A mohli bychom klidně pokračovat dál, protože BAPE má ve své maskáčové škále ještě Space camo, Flower camo, Snow camo nebo klasické glow-in-the-dark kamufláže svítící ve tmě. Žralok je dále často doplněný o další výrazný detail oblečení BAPE - kontrastní písmena WGM, což je zkratka pro slogan opět velmi spojený se značkou BAPE - World Gone Mad

BAPE_ABC_CAMO_Soldout_store

BAPE Shark hoodie 

Na začátku nultých let už byla značka BAPE celosvětově etablovaná. Nejen díky maskáčovým printům. Vizuální jazyk BAPE byl natolik originální, že si podmanil celý svět. Dodnes nejpopulárnějším kouskem oblečení od této japonské značky je BAPE Shark hoodie. Mikina, která má většinou celomaskáčový print a především kapucu, která se dá celá kompletně zapnout na zip. Po bocích kapuce je pak výrazný print znázorňující žraloka. Tento žraločí design je inspirován vojenským artworkem, který se během 2. světové války používal na stíhačkách a bojových lodích. Svojí vlastní signature BAPE Shark Hoodie má například i The WeekndTravis Scott v ní zase zapózoval při focení lookbooku pro sub-brand BAPE Black, což je samostatná luxury line značky A Bathing Ape. 

travis_Scott_bape_soldout_store

TheWeekend_Bape_shark_soldout_store.jpg (kopie)

Díky úspěchu Shark hoodies pak vznikají i další zvířecí verze těchto mikin. Tiger hoodie nebyla žádným překvapením, vzhledem k tomu, že Tiger Camo print používala značka poměrně často. Méně obvyklým motivem pak byla Panda nebo dokonce kráva - tzv. Cow hoodie vycházela naposledy v době, kdy stál za designy ještě samotný Nigo. bape_cow_soldout_store.png bape_panda_soldout_store.pngBAPE STA, SK8 STA, Courts STA  a další sneakers

Tenisky značky BAPE by si vysloužily článek sám o sobě. Jestli je totiž BAPE Shark hoodie klasickým kouskem z nabídky oblečení, tak pak jsou BAPE STA tou největší ikonou BAPE tenisek. Nejsou to ale jenom BAPE STAs, na kterých stojí produktová nabídka footwearu A Bathing Ape. Ale popořadě. Nutno totiž hned na úvod poznamenat, že za teniskami značky BAPE najdeme poměrně velkou dávku kontroverze. Jejich siluety totiž nejsou tak úplně originální a BAPE si je částečně okopíroval od jiných značek. BAPE STA nejsou totiž nic jiného, než klasické Nike Air Force 1. BAPE SK8 Sta zase jasně kopírují původně skejtové tenisky Nike Dunk Low. A BAPE Court STA zase vykradly Air Jordan 1 High. Dlouhé roky panovalo mezi Nike a BAPE příměří, které se ovšem změnilo na konci roku 2023, kdy Nike značku BAPE zažalovalo za kopírování a A Bathing Ape se začal víc a víc stahovat z amerického trhu.

Bape_sta_soldout_store

Siluet tenisek má BAPE ovšem mnohem více. Kromě toho, že má každá základní silueta ještě několik dalších verzí, v nabídce najdeme i jiné modely. BAPE STA Mid je logicky vyšší verzí BAPE STAs. BAPE ROAD STA s viditelnou bublinou vyšly poprvé v roce 2002 a zaujaly především díky použití lesklé patent leather. BAPE SKULL STA jsou zase inspirované teniskami adidas Superstar a mají velmi signifikantní “shell toe”, která připomíná krunýř želvy. BAPE BLOCK Sta jsou další verzí vysokých tenisek, které se podobají luxusním designers shoes. BAPE CROSS Sta jsou téměř jediným reprezentantem tenisek, které vycházejí z devadesátkových runners. Když poprvé uvidíš tenisky BAPE CLUTCH STA, dost logicky tě asi napadne, že vypadají jako Air Jordan 4 Retro. A když jsme začali inspirací teniskami Nike, tak jimi i skončíme - BAPE MAD STA se totiž až nápadně podobají teniskám Nike Blazer

370646133_282117767792118_617452255482942395_n

Kanye West, Marvel, Nintendo, Medicom Toy a další 

Marketing značky BAPE byl vždy založený na výrazných osobnostech a kolaboracích, které značku dostávaly do popředí. V roce 2007 vzniklo jedno z nejvíc rare collab v historii BAPE. Společně s Kanye Westem vznikly BAPE STA s designem odkazujícím na release desky “The College Dropout”. V době vydání tohoto článku byl poslední prodej těchto sneakers na portálu StockX v hodnotě bezmála 13 000 $.

Bape_Kanye_West_Soldout_Store_1

bape_kanyewest_tiger_soldout_store

O rok později vychází velká spolupráce mezi BAPE a Marvel Comics. Kolekce obsahuje trička, mikiny, doplňky a hlavně sneakers s motivy populárních hrdinů jako Spiderman, Iron Man nebo Incredible Hulk. Kolekce byla extrémně očekávaná a okamžitě vyprodaná na celém světě. Na konci roku 2023 vychází další drop BAPE a Marvel s naprosto skvělým packagingem a tyhle limitované sneakers najdeš i u nás

Bape_Marve_2023_Soldout_Store_1

Další kolaborace s významnými hráči na trhu pak na sebe nenechávají dlouho čekat. BAPE má na svém kontě nespočet kolekcí s Nintendo, Medicom Toy, adidas, fotbalovým klubem Paris Saint-German, Carhartt WIP, Heron Preston, KAWS, Supreme, Pepsi, Comme des Garcons, Disney atd. 

BaPE_ADIDAS_2016_Soldout_store.jpg (kopie)

Bape_PSG_Soldout_store

Baby Milo, URSUS, AAPE a Mr. Bathing Ape 

Zhruba po roce 2004 začíná značka BAPE rozšiřovat svoje produktové řady. Aby uspokojili co nejširší spektrum zákazníků, vytváří A Bathing Ape další kolekce s různým zaměřením. Baby Milo reprezentuje více hravější a možná méně streetwearovější část značky BAPE. Jedná se o produkty, kterým vévodí animovaná postavička opičky, která jako kdyby vypadla z dětských omalovánek. Není tak náhodou, že se Baby Milo objevuje především na dětských kolekcích. Není to však podmínka. Svůj Baby Milo charakter má např. i Pharrell Williams, který ho použil kromě kolekce oblečení i na cover svojí sólové desky “In My Mind”. Pod řadou Baby Milo pak vyšlo i kolabo s Pusha T, nebo Kid Cudim

Baby_Milo_Kid_Cudi_Soldout_store (kopie)

V rámci dalšího rozšiřování portfolia vznikla i značka Mr. Bathing Ape. Ta v sobě spojovala streetwearové prvky značky BAPE s klasickou pánskou módou. Pod Mr. Bathing Ape tak vycházely košile typu oxford, vlněná saka a vesty, kravaty a další doplňky. Jednou z nejvýraznějších kolaborací Mr. Bathing Ape byla spolupráce se značkou Hugo Boss

O pár let později, konkrétně v roce 2009, spojili svoje síly Nigo a designér Tetsu Nishiyama, zakladatel další legendární japonské streetwearové značky WTAPS. Společně vytvořili další mini brand pod BAPE, který se jmenoval URSUS. Název URSUS znamená latinsky “medvěd” a opět tak ukazuje, jak si značka BAPE hraje se zvířecími názvy. URSUS byl primárně divizí, která vyráběla mix workwear a outdoor oblečení, který byl inspirovaný tím, co se nosilo v polovině 20. století ve Spojených Státech. V kolekcích tak byly košile z velmi těžkého denimu, trucker jackets, bundy inspirované vojenskými modely, různé typy boots, včetně kolaba s Dr. Martens a další produkty. 

V roce 2012 značka BAPE představila sub-brand AAPE. Myšlenkou AAPE je přinést stejnou estetiku jako u ikonických A Bathing Ape věcí, ale za dostupnější cenu. BAPE se svojí řadou AAPE tak cílí na širší publikum, především mladšího věku. 

A v neposlední řadě ještě musíme uvést i BAPE Black Line, kterou jsme zde již zmiňovali v souvislosti s Travisem Scottem. 

aape_soldout_store

Nigo prodává BAPE

Růst značky BAPE byl ale v nultých letech “fast & furious”, stejně jako tehdy populární filmová série, kterou jsme zde již zmiňovali. Nigovi tohle tempo ovšem né vždy úplně vyhovovalo a tak se v roce 2011 rozhodne prodat většinový podíl ve společnosti BAPE hongkongskému módnímu korporátu I.T Limited za 2,8 milionu $. Tento prodej představoval významný obrat pro BAPE, protože se přesunula od samostatného vlastnictví Niga k tomu, že se stala součástí větší korporátní entity a díky tomu přišla globální expanze značky do celého světa. 

Pro některé fanoušky byl tento moment konec jedné éry, která byla u BAPE spjatá s jednou výraznou osobností, ale většina dnešních fanoušků A Bathing Ape si tento fakt ani neuvědomuje. Odkaz Niga ve značce BAPE i přesto žije dodnes a BAPE je stále jednou z největších ikon současného streetwearu. 

Bape-Store_Cover

BAPE je i v roce 2024 pořád jedním z největších gigantů ve světě streetwearu. Své flagship stores má po celém světě, včetně těch nejdůležitějších key cities jako Tokyo, New York, Londýn, Paříž či Dubai. Dodnes také najdete BAPE store tam, odkud pochází - v tokijské čtvrti Ura-Harajuku. 

A fun fact na závěr: věděli jste, že značka BAPE pravidelně vydává svůj tištěný e-mook katalog, na jehož coveru se objevil třeba Tyler, the Creator a v jehož nitru je vždy zatavený drobný dárek? 

s-l1600

Different Studio: unikátní distressed denim a mnohem více

different_studio_soldout_blog-2

Už tři roky se píše historie značky Different Studio. Z původně zakázkové výroby custom jeans se brzy stal regulérní brand s pravidelnými dropy vlastních produktů. 

Vše začalo v roce 2021. Juraj Števček, stojící za Different Studio, si začal během covidového lockdownu vyrábět svoje vlastní oblečení. Primárně pro sebe, protože si v obchodech neměl co vybrat a jelikož umí už odmala zacházet se šicím strojem, nebyly začátky Different Studio zas až tak náročné. Začal s klasickým custom distressed denimem, kdy je každý kus kalhot zcela jedinečný a 1 z 1, pak přidával na jeans další různé elementy, jako například kožená písmena dávající dohromady název brandu DIFFERENT. Denim byl vždy od klasických značek jako Levi's nebo Wrangler a tak byl od začátku patrný fokus na kvalitu vstupního materiálu. Výroba těchto custom pieces zpravidla trvala 1 až 4 týdny a díky těmto unikátním jeans získávala značka první povědomí prakticky hned od prvních příspěvků na Instagramu. 

Netrvalo to dlouho a z Different Studio se stala značka, která začala produkovat i další vlastní produkty. V roce 2022 Different Studio představuje první kolekci, která kromě jeans obsahuje i trička. Kromě toho nejsou jeans už jenom distressed a s našitými písmenkami, ale přicházejí také první nové výšivky a dalších zajímavé detaily. Následující léto si pak mohou fanoušci pořídit i první shorts a doplňky a ke konci roku také první hoodies. 

403679364_663857432405107_8515564841037049793_n

ezgif-5-0fc9d62d20

Loňská letní kolekce Different Studio pak obsahovala trička, shorts, mikinu i stand out piece v podobě denim bucket hatu. Koncem roku 2023 pak přišli první teplákové soupravy s našitými písmeny. 

Není náhoda, že si produkty od Different studio oblíbili i výrazné osobnosti z tuzemské hudební scény, jako Dame z DMS, producent a rapper Konex, náš kámoš Milionovey, nebo v poslední době hlavně Vercetti z Central Gangu.  

Pokud tě story Different Studio zaujala, můžeš se již velmi brzy těšit na první drop i u nás. Vybrali jsme top kousky z jejich nabídky, včetně úplně nové kolekce, která je prvním dropem značky v roce 2024. 

434061577_427943749603768_5339475799011456024_n

Release info: TUSY for Soldout Expo

tusy_pro_soldout-2

Jak už ti mohlo být jasné z tohoto článku, v naší Soldout kuchyni se něco vaří (“ale nebude nic na oběd”, jak by řekl Robin Zoot). TUSY totiž není jenom Darewinův merch, ale i jeho hudební label a brand v jednom a my jsme moc rádi, že právě TUSY je další značkou, kterou můžeme prezentovat exkluzivně pro Soldout Expo. Soldout Expo je totiž platforma, v rámci které ukazujeme lokální značky a designers, kterým patří spotlight. 

Pražské Jižní město je navždy spojené se stejnojmennou skladbou od PSH, trackem Jižák od oldschoolové kapely Manželé, nebo skladbou City Cowboy od Oriona. Jeden ze signifikantních rapových joints tohoto sídliště je ale i track Z Hayů Na Kačerov, který vyšel na Darewinově mixtapu Špatný Dny Neysou vol. 1. A proto jsme i lookbook pro tuto kolekci situovali právě na zastávky metra červené linky C Háje a Kačerov. Období, kdy vyšel tento projekt, má totiž Darewin spojené právě s touto pravidelnou cestou, kterou absolvoval vždy po cestě do studia kam jezdil nahrávat tracky a vymýšlet nové designy pro TUSY. 

Drop TUSY pro Soldout bude obsahovat oblíbené designy TUSY, které ti nebudou neznámé, včetně klasického Bonsai printu, nebo odkaz na starší kolekce skrze print THESE DAYZ CRAZY BUT I DONT GIVE A FUCK. Oproti klasickým TUSY dropům bude v té naší kolekci i trochu víc barev, než je u TUSY zvykem. Kolekce obsahuje trička, které budou stát 849 Kč a hoodies za 1749 Kč.

Tusy není jenom Darewinův merch

tusyprofil

Už je to více než 10 let, od kdy je na české rapové scéně etablovaný autor mixtapových sérií UPBOY, Kruhy V Konopí, Underground Planet, Špatný Dny Neysou a dalších hudebních projektů, kterého určitě všichni znáte pod jménem DAREWIN. Ten kromě hromadý svých vlastních mixtapes vydal například v minulém roce hned dva kolaborativní projekty - desku From Hell With Love se Skinny Barberem, se kterým pak nahrál ještě album TOURLIFE, na které je také Fakin Bůh. Největší hit DAREWINA se ovšem jmenuje TUSY ALIEN a právě TUSY je i název jeho vlastního labelu. 

TUSY ovšem není jenom nahrávací společnost, do které kromě DAREWINA patří ještě Fakin Bůh a producent Dolin a v minulosti i Conspiracy Flat (AstralKid22), ale také zároveň DAREWINŮV brand a značka merche, kterému se DAREWIN věnuje velmi aktivně již od začátku své kariéry. Podle svých slov přistupoval DAREWIN k TUSY vždy jako ke klasickému merchi, ale čím víc si jeho fans objednávali triček a mikin, tím více se z obyčejného merche stávala značka stojící na vlastních nohách. 

Výraznou roli v rozvoji TUSY hraje také naše další oblíbená značka Under Native, se kterou jsme měli v roce 2023 hned dva kolaborativní dropy, které patří stále mezi nejlepší věci z naší produkce. DAREWIN v mnoha svých klipech nosí kousky od Under Native s ikonickým WEEDYANG motivem a tak je možná až překvapení, že první kolaborace TUSY x Under Native vyšla až v roce 2022.

TUSY každopádně zásobuje svoje fanoušky mnoha menšími dropy v průběhu celého roku. Kromě dneska už ikonických dropů Tusy Soul Music a Tusy Stoned Music to byly v poslední době také povedené dropy Tusy Monk Mood a Freedom. 

tusy_worldwide

Nejbližší TUSY drop pak bude velice speciální. Těšit se něj můžeš už na začátku roku 2024 a víc informací ti pošleme již brzy. 

Obří drop BAPE Shark hoodies!

bape_nejvetsi_drop

Mikina BAPE Shark hoodie je nepochybně jedna z největších streetwearových ikon všech dob. Již od roku 1993, kdy designér Nigo značku BAPE založil, se stala tato mikina se zipem přes celou kapuci jedním ze symbolů značky A Bathing Ape. Design s motivem žraloka na kapuci se okamžitě stal populárním pro svou hravost a výraznou estetiku, která byla s brandem spojená od samého začátku. Nigo byl už jako malé dítě fascinovaný žraloky a tuto inspiraci se mu podařilo naplno dostat do bláznivých designů těchto mikin. 

BAPE Shark hoodie se v minulosti stala také plátnem pro velké množství kolaborací s dalšími značkami. Svou variantu Shark mikiny v oficiální spolupráci s BAPE měli už značky Stussy, Undefeated, Mastermind Japan, ale i giganti typu adidas nebo Puma. 

Sehnat BAPE Shark hoodie není často vůbec jednoduché, protože vycházejí v celkem limitovaném množství a jejich cena také není úplně nízká. Nám se nyní do Soldout podařilo dostat největší BAPE Shark hoodies delivery ever a tak si tenhle drop v krátkosti představíme. 

Největší klasikou jsou samozřejmě Shark mikiny s klasickým maskáčovým vzorem přes celou mikinu. Nabízíme nyní několik variant, od art camo, přes ABC camo s dvojitou kapucí až po velmi oblíbené multi camo

Pokud chceš se svojí Shark hoodie vystoupit z davu ještě víc, možná tě zaujmou pro značku BAPE netypické verze all-over printů na těchto mikinách. Jewells camo máme v černé a béžové variantě a estetikou nám připomíná all-over print období okolo roku 2005, kdy Nigo a Pharrell Williams nosili přesně takové mikiny. Logo check pattern varianta zase připomíná inspiraci značkou Burberry a jejich legendární barevností a vzorem. Mezi naše favority také patří kolekce Liquid Camo print, kterou máme v několika různých colorways. 

Pro ty největší tastemakers máme připravené i absolutní limitky, které dají fakt velkou práci je vůbec sehnat. Když mikiny BAPE se žralokem vycházejí v nějakých kolaboracích, jaké jsme zmiňovali v úvodu článku, většinou jsou okamžitě vyprodané jako první. Nyní máte možnost si nějaké kolaba sehnat i u nás. Naskladnili jsme totiž BAPE Full Zip Shark Hoodie ze spolupráce s OVO, což je hudební label Drakea. Pak máme pro všechny esports fanoušky krutou mikinu z kolaba s Razer v bláznivě zeleno-neonové barvě. A další povedená mikina je ze spojení BAPE s americkou sportovní značkou Russell Athletics, na které se potkávají žralok a orel. Třešničkou na dortu jsou pak BAPE hoodies v kolaboraci s obchody CDG a DSM

Kromě Shark hoodies jsme naskladnili i další nové BAPE mikiny, takže je opravdu z čeho vybírat. Zmínit můžeme třeba mikiny ze stejné kategorie, které ale nemají estetický design žraloka, ale jiný zástupců zvířecího světa: BAPE Color Camo Panda Hoodie nebo BAPE 1st Samo Tiger Hoodie, obě v navy colorway. Většina BAPE Shark hoodies má cenu nad 10 000 Kč a tak pokud nutně nepotřebuješ tento typ limitované mikiny BAPE, přidali jsme i několik levnějších variant, jako třeba klasické Camo Relax Fit hoodies s cenou 7 990 Kč nebo i pár levnějších kousků, které začínají na 4 990 Kč, takže je nyní opravdu z čeho vybírat. Celkem jsme totiž přidali přes 50 nových mikin od značky BAPE.  

NAKUPUJ TEĎ

 

Tvůj ultimátní průvodce vánočními tipy v Soldout

Když poprvé uvidíš přijíždět Coca-Cola náklaďák, je jasné, že se blíží Vánoční svátky. V Soldout jsme na Vánoce připravení jako nikdy předtím a proto ti posíláme tento ultimátní průvodce na tipy na Vánoční dárky, které můžeš koupit komukoliv v rodině, nebo sám sobě. 

Under Native x Soldout 

Začněme tím nejlepším, co v naší nabídce najdete. A tím je zcela logicky naše vlastní kolekce s Under Native. Fakt jsme na ní moc pyšní a pokud chcete podpořit Soldout, budeme moc rádi, když si na Vánoce nadělíte něco z naší spolupráce s Under Native. Největší respekt má samozřejmě každý, kdo si koupí zvýhodněný pack obsahující kompletní kolekci za lepší cenu. Skladem máme i pár posledních kousků z letního dropu. 

CRU_3030

Noscher Studio

Dalším lokálním brandem na naší platformě Soldout Expo je značka Noscher Studio, jejíž kolekci s názvem Forsaken Future jsme představili na podzim a máme radost, že se většina věcí vyprodala, což ukazuje, že rádi supportujete lokální designers a přesně z toho důvodu jsme Soldout Expo zakládali. Máme posledních pár mikin, velikosti L a XL od trička a poslední kusy kšiltovek. 

4

Limitované tenisky Nike 

Kdy jindy v roce si udělat radost něčím naprosto limitovaným, než na Vánoce. Je to totiž jediné období v roce, kdy peníze nehrajou zas až tak důležitou roli. Čas na grails. A jaké jsou ty největší grails v naší nabídce, na které myslíš celý rok a nyní máš možnost si je pořídit? Vánoce jsou časem bohatého stolu plného jídla. Má tu někdo chuť třeba na humra? Loňský sneaker release of the year Nike SB Dunk Low "Orange Lobster" máme v posledních dvou velikostech a čas běží. V pomyslné kategorii legendárních releasů máme také OFF-White Presta ve velikosti US 9 za solidních 30k. Tu nejvyšší cenovku ale má úplně sběratelská rarita v podobě černých Nike Air Vapormax také z kolaba s OFF-White za 49 990 Kč. 

Limitované tenisky Jordan 

Stejné bomby se dají najít v sekci tenisek Jordan. OFF-White Air Jordan 2 jsou stále velmi nedoceněné, ale i tak se jejich cena pohybuje nad hranicí dvaceti tisíc korun. Určitě se tu pak najde někdo, komu udělají radost Air Jordan 1 Retro High OG "Shattered Backboard 3.0"- ty máme skladem v poslední velikosti pánské a v poslední velikosti dámské

Exkluzivní doplňky

Je ovšem zcela logické, že místo tenisek za 20 tisíc korun budeš radši hledat něco dostupnějšího. V ten moment musíme doporučit několik tipů na produkty ze sekce doplňky. Máme třeba hromadu malých BAPE Be@arbricks, které udělají radost každému fanouškovi značky BAPE. Od stejné značky máme pak třeba šperky, spoustu kšiltovek, různé velikosti tašek a ledvinek, nebo (sick!) deštník s dřevěným madlem

6991-2_image-af1771a5-88f3-487f-9eeb-cbecf47e9a70-1024x10242x.png

Poslední kousky Supreme

Legendární newyorský brand Supreme, na kterém vyrostly generace Hypebeasts u nás v nabídce reprezentuje už posledních pár kousků triček a doplňků. Tohle je klasický vánoční sortiment, který touhle dobou mizí extrémně rychle a tak jestli potřebuješ koupit klasické Supreme boxerky, nebo některé z naší nabídky triček, poslední možnost máš právě teď. 

Dárkové poukazy

Klasická záchranná akce na závěr. Pokud si už opravdu nevíš rady, co u nás koupit, vždy to můžeš zachránit dárkovým poukazem. Ten standardně zasíláme ve fyzické podobě v krásném dárkovém balení, ale na úplně poslední chvíli dokážeme dárkový poukaz poslat i v moderní digitální podobě e-mailem. Stačí nás kontaktovat na info@soldoutstore.cz. Dárkové poukazy nabízíme v hodnotách 1 000 Kč, 2 000 Kč a 5 000 Kč

A to úplně nejdůležitější info na závěr.

1. Pokud chceš něco ze Soldout do Vánoc, objednávej do úterý 19. prosince do 12.00 hod. Ten samý den odesíláme poslední várku objednávek před Vánoci. 

2. Nepoužité a nepoškozené zboží můžeš úplně v klidu vrátit do 30ti dnů od objednání. Pokud se tedy netrefíš do správného vánočního dárku, nic se neděje a vše v pohodě vyřešíme po novém roce. 



Release info: Under Native Exclusive Production for Soldout - Monochrome Collection

CRU_3030

Ah shit, here we go again”. Nejsme sice v úvodní scéně legendárního GTA 3 - San Andreas, ale do hry vracíme zpátky duo jak Yzo a Nik nebo Biggie a Pac - Soldout a Under Native. Po několika měsících od prvního dropu Under Native Exclusive Production for Soldout přichází druhá spolupráce s naší oblíbenou značkou.  

V rámci platformy Soldout Expo se ti vždy snažíme představit něco exkluzivního a prémiového. Nejinak je tomu i v tomto případě, protože jsme si se značkou Under Native dali extrémně záležet na produktech, které v této kolekci najdeš. 

Kdo byl první rapper, který nosil v Čechách BAPE?

agJ-ClwA

Outfity raperů vždy tvořili a tvoří co nejlimitovanější tenisky a oblečení, které nemůže mít jen tak někdo. Dává to samozřejmě smysl, pokud chceš hrát co nejvyšší hru, nemůžeš mít v klipu něco, co se dá lehce sehnat a koupit si to může úplně kdokoliv. I proto patří značka BAPE mezi oblíbený brand mnoha artists. Pharrell, Kanye, Lil' Wayne, Kid Cudi a mnoho dalších zpopularizovali 1st camo print a zahalovali se do kapuc Shark Hoodies. A to pouze zvyšovalo poptávku po oblečení a teniskách BAPE, které se od té doby stalo víc a víc nedostupné a logicky i dražší. 

Stejný trend se zhruba před patnácti lety začal objevovat i v České republice a na Slovensku. Nutno pro kontext dodat, že dostupnost značek jako BAPE, nebo Supreme, byla v té době v Čechách i na Slovensku úplně nulová. Tehdy sneakers obchody se dostaly maximálně k teniskám Nike a Jordan a pro zajímavější zboží si tehdy museli streetwear nadšenci jezdit do Londýna, New Yorku, nebo objednávali online přes Ebay či japonské stránky a pak složitě řešili celní poplatky. 

Mezi průkopníky značky BAPE v ČR byli před více než dekádou Iscream Boyz. Smack, Shadow D a hlavně DJ Double J často jezdili do Londýna, kde kromě grimeových desek nakupovali i spoustu v Čechách nedostupných značek, včetně BAPE. Na 100% to sice ověřené nemáme, ale máme za to, že první Bape Stas mezi emcees nosil právě Smack, který je této ikonické siluetě tenisek věrný dodnes. 

IMG_2551

Další větší vlna značky BAPE mezi artists v Čechách a na Slovensku je spojená s nástupem new school interpretů. Když si Yzomandias ještě říkal DJ Logic, už v roce 2008 na sobě měl tričko BAPE na coveru svého mixtapu Shine Like Diamonds. Na něm je btw. i Otis, který maskáčové BAPE mikiny nosil jako první na Slovensku. OG shit. V tehdejší partě Zutroy Clique pak byla značka BAPE velmi oblíbená a nejvíce jí nosil Jimmy Dickson. 

IMG_7481

186934400_873973946533471_8953312300660670048_n

Pokračujeme chronologicky dále. Je to už více než deset let, kdy jako uragán vlítli na scénu HAHA CREW s jejich dnes legendárním singlem "Rap & Móda", ve kterém Samey rapuje “Stojím v klube som maskovaný do kamufláž BAPE”. Samey, Dalyb a Zayo pak často mikiny a trička BAPE nosili v klipech či na koncertech, Zayo pak svojí oblíbenou značku zmiňuje i v tracku Leto Freestyle: Mala šaty a ja som bol celý v Bape, hovorila: "Zayko, chutíš ako med". 

yRMSj_78

Dalším, kdo BAPE nosil opravdu hodně a několikrát svou oblibu k japonské značce zmínil, byl Pil C. Jeho “faded” styl oblékání, ve kterém se často schovával do kapuce od Shark Hoodie, promítnul třeba i do textu jeho legendární skladby “Peepshow”, kde zmiňuje i slogan BAPE “Ape shall never kill ape”.  

Zhruba ve stejnou dobu už v České republice přebírá žezlo nad scénou Logic, který se přejmenovává na Yzomandiase, jeho crew pak z YZO Empire na Milion+ a velká část celé party je oblečená do maskáčového vzoru BAPE a tenisek od stejné značky. V tracku MORTAR 42.0 rapuje Jimmy Dickson o tom, že nosí trička BAPE, jeans od Mishka a k tomu Billionaries Boys Club kšiltovky. 

IX5TagKc

Partě okolo Yza pak láska k BAPE také přetrvala do dnes. Je znát, že si BAPE díky své vysoké kvalitě a nízké dostupnosti zachovová pořád svojí klientelu. Yzomandias nosí BAPE v klipu na track "Designer Flow", kde BAPE zmiňuje i v refrénu skladbu, v tracku "Embargo" se nemůže rozhodnout, jestli si na sebe vezme něco od Ricka, Rafa, Dior nebo právě BAPE a Koky jede kompletně “BAPE mood” v tracku “CTOMV”. 

Dalších referencí, nebo momentů, kdy emcees v České republice a na Slovensku nosí BAPE, bychom našli nespočet. Svůj styl si stále drží Milion+, Smack, Separ a další. Mezi nejnovější fanoušky patří i PTK, který si několik svých prvních párů Bape Stas pořídil i u nás, stejně jako Robin Zoot. 

I ty máš pořád solidní šanci sáhnout si na svůj pár limitovaných tenisek BAPE, nebo oblečení od stejné značky. Stačí sledovat naší vždy aktuální nabídku

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz